„Капитал“ VS ПИК

Два медийни свята. Единият е излишен

Войната между тях отдавна е факт. В последния месец влезе в решителна фаза. От двете страни на фронтовата линия летят обвинения в манипулации, в зависимости от властта, в нарушаване на журналистическата етика.

От „Капитал“  все по-често се носят откоси към ПИК. Икономическият седмичник нарича информационна агенция „кална артилерия, която стреля по репутацията на всички“, „пропагандна бухалка на мафиотска симбиоза между политика, медии, бизнес и съдебна власт“ и „инструмент за публични екзекуции“. Засегнатите не мълчат. Пускат „бомби“. Определят вражеските журналисти на „Капитал“ като „финансово и политически зависими“, „обслужващи схеми“, „храненици на фондации“.

Разбира се, ние не участваме в бойните действия. Само наблюдаваме* тези две противоположни вселени и отчитаме разликите между тях. Защото всяка медиия отстоява свои ценности. А с езика си изгражда различен свят.

Вижте и вие кои са най-използваните думи от заглавията на „Капитал“ и ПИК. И ни кажете коя е вашата медийна действителност?

 

*Анализът е направен със софтуер на базата на заглавията от началната онлайн страница на двете издания от 19 септември 2015 година.

Отговор

Вашият e-mail няма да бъде публикуван. Отбелязаните полета са задължителни. *

*